Merak ettikleriniz bölümünde cevabını bulamadığınız bir sorunuz mu var?.

• 0 (312) 426 30 50 – 51 nolu telefonlarımızdan arayıp sorabilirsiniz.
  • Yada dilerseniz Whatsapp Hattımızdan ulaşabilirsiniz:  0 (505) 777 06 84

Apikal rezeksiyon hangi durumlarda yapılır?

• Sadece kanal tedavisiyle iyleşmeyen lezyonlarda,
  • Kanal tedavisi yapılırken, kök ucunda kanal aletinin kırıldığı vakalarda,
  • Kanal boyunun yanlış ölçülmesinden dolayı kök ucunun genişletildiği vakalarda,
  • Kanal dolgusunun  kök ucundan taştığı vakalarda,
  • Travmadan dolayı meydana gelen kök ucu kırıklarında,
  • Kök gelişimini tamamlayamadan kanal tedavisinin gerektiği vakalarda,
  • Kök kanalının eğri ya da tıkalı olduğu vakalarda,
  • Daha önce kanal tedavisi görmüş ve iyileşmemiş dişlerde apikal rezeksiyon yapılır.

Rezeksiyon yapılan dişin ömrü daha mı kısa olur?

Endikasyon doğru konmuş ise Apikal Rezeksiyon yapılmış dişin ömrü daha kısa değildir.

Kök ucu (retrograt dolgu) dolgusu nedir?

Apikal rezeksiyon sırasında kök ucundan yapılan dolguya retrograt dolgu denir.

Her rezeksiyonda retrograt dolgu yapılmalı mıdır?

Kanal dolgusu ile sızdırmaz bir şekilde tıkaçlama yapıldıysa, retrograt dolgu yapmaya gerek yoktur. Kanal tedavisi yapılırken kök ucunda kanal aletinin kırıldığı ve kök kanalının eğri ya da tıkalı olduğu durumlarda gereklidir.

Diş eti kanaması normal midir?

Hiç bir kanamanın normal olmadığı gibi diş eti kanaması da normal değildir. Diş eti iltihabının en basit belirtisidir. Mutlaka tedavi edilmelidir.

Diş eti kanaması olduğunda diş fırçalanır mı?

Diş eti kanaması olduğunda diş fırçalamaya devam edilmelidir. Ayrıca diş ipi de kesinlikle ihmal edilmemelidir. Fırçalayarak ve diş ipi yaparak diş eti kanamasının en önemli sebeplerinden bakteri plağını ortamdan uzaklaştırmış oluruz.

Diş etlerim kanıyor, ne yapabilirim?

Kanama periodontal hastalığın belirtisidir. İlk yapılması gereken, sebebi ortadan kaldırmaktır. Çapraşıklıklar periodontal hastalığın sebebiyse ortodontik tedavi ile düzeltilmesi gerekir. Sebep hatalı protezler ve dolgular ise bunların yenilenmesi gerekir. Diş eksiklikleri varsa giderilmesi gerekir. Bunlarla birlikte diş taşı temizliği yapılır. İlerlemiş hastalıklarda çeşitli cerrahi tedaviler de uygulanır..

Gargaralarının ağız hijyenindeki yeri nedir?

Periodontal hastalıklardan korunma ağız hijyenimize önem vermemizle olur. Dişlerimizi sabah kahvaltıdan sonra, akşamda yatmadan önce, günde 2 defa fırçalamalıyız. Her bir fırçalama süresi 3 dk olmalıdır. Ne kadar iyi fırçalarsak fırçalayalım, dişlerimizin ancak 3/5’ini fırçayla temizleyebiliriz. Kalan 2/5’’ini oluşturan ara yüzeylerin temizliğini, diş ipi kullanarak yapabiliriz. Bunları yaptıktan sonra gargaraları kullanabiliriz. Ağız gargaraları kesinlikle diş fırçasının ve diş ipinin yerine kullanılamaz..

Gülünce dişetlerim ortaya çıkıyor. Bu düzeltilir mi?

Diş etleri ne kadar ön plana çıkıyor ve beklenti nedir?  Gülerken, dişetlerinin olması gerekenden fazla görünmesi (gummy smile)  diş eti estetiği ile tedavi edilebilir.  Bazı vakalarda, gülündüğünde tüm üst çene, diş etleri ile birlikte ortaya çıkar. Bu ileri bir gummy smile vakasıdır. Beklenti burada çok önemlidir. Çünkü yapılacak ameliyeatlarla  (gingivektomi ve gingivoplasti) beklenti yüksekse, bu karşılanamayabilir.

Kaç yaşına kadar ortodontik tedaviye başlanabilir?

Her yaşta olursa olsun ortodontik tedavi yapılabilir. Fakat yaş ilerledikçe tedavinin süreside uzar..

Estetik tellerle ortodontik tedavi yapılıyor mu?

Evet yapılıyor.  Dişler üzerindeki braketler beyaz porselen olabiliyor. Dişlerin pozisyonuna göre tüm uygulamalar dişlerin iç yüzeylerinden olabiliyor. Ayrıca vakanın durumuna göre telsiz şeffaf plakalarla da ortodontik tedavi yapılabiliniyor..

Çapraşıklıkları ortodonti ile değil de kaplama yaptırarak düzeltebilir miyim?

Minimal düzeydeki çapraşıklıklar belki olabilir. Fakat genellikle olmaz. Çünkü yapılacak kaplamalar diş dizimini düzeltmek için daha büyük yapılacak, dolayısıyla diş etlerine baskı yapacak. İlk anda iyi gibi gözükürken aylar geçtikçe diş etleri kanamalı, şiş ve kırmızı hale gelecek. Yapılan işlem boşa yapılmış olacak..